nuffnang

Tuesday, March 15, 2011

anggun

Anggun

Anggun pandangan dimatamu

Ayu cantik tutur bahasamu

Sayu lembut hatiku terpalu

Terpaku ingin ku tahu

Siapa yang menghantui diriku

Ramai ternoda dan tergoda

Ini kisah teruna dan juga dara, bertemu tak sengaja ketika ronda-ronda, bermula baru kelabu berbaju

Tersekat pandangan kearah sesuatu

Bertanya di hati inikah ratu melayu bersama ibu nyata dia pun mahu tahu barat kutemu di destinasiku

Berkat doa didada takdir kau ku temu

Boleh bertanya siapakah di alam maya blh ku add facebook dan twitternya

Ibu memandang ku senyum sahaja

Sayonara ku undur sebentar ya, malu ku mahu harus bagaimana

Salam seanggun apa khabar wajah seperti apa yang terpampang di atas layar

Lesung pipit hitam manis petunjuk salah silah pekerti seperti saidatina khadijah

Tumpang Tanya siapa yang jadi teman jawapannya tepat, rasul, tuhan dan al-quran

Tak marah terkilan pun bukan kerana mereka dan aku sepasukan

maaf jika hamba kurang sopan

Tapi sehidup menatap sudah tentu tak bosan

Maaf jika hamba terlebih melopong

Tapi pusingan ini hamba kalah 1-0

Mungkin juga ada pusingan ke-2

Mungkin ada jalan untuk anak aku ke syurga

Maaf jika dicemburui masa kalau aku tuannya kita bicara lebih lama

Biarkan kau dan aku bersatu

Bagaimana hebat yang dulu-dulu

Wahai ibu, izinkan aku lalu

Inginku bina hasrat yang baru

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...