nuffnang

Friday, March 1, 2013

hanyaMu

bak kata orang...dari kerana mata, turun ke hati dan terbit lah suatu rasa....
alhamdulillah....bersyukur.....sehingga hari nie....1.3.13....masih lagi bernyawa....jari jemari dapat bergerak menaip kata-kata.....peti suara masih elok dipelihara untuk mengungkap 1001 perkataan....pandangan yang indah bila buka mata.....dapat melihat si dia yang tersayang....adakah hari nie kita telah mengucap syukur kepadaNya.....
cakap xserupa bikin........
aq terlalu hipokrit...mungkin hati sudah hitam....mungkin sudah tiada nur dariNya.....mungkin aq diberi lagi peluang untuk terus hidup hanya untuk menambah lagi timbangan yang berat sebelah kiri.....
selagi masih hidup....selagi itulah kita ada masa untuk bertaubat.....namun, kita semua xtahu, smpai bila kita akan hidup.....mungkin balik kerja nanti, masaku akan tamat......mungkin selepas makan nanti masaku akan habis....mungkin dalam sejam lagi masaku sudah tiada......dimana taubatnya.....dan juga, bila aku sudah taubat, adakah ia akan diterima.....
yang pasti, bila berkain kapan kelak....
aku tak mahu rase dihimpit didalam kubur, aku tak mahu ditemani ular yang membelit badan ini, aku tak mahu badanku berbau busuk yg amat dan aku xsanggup didera dan diseksa dengan azabnya....tiada kata dapat menggambar peritnya balasan disana nanti....

tunjukanlah hidayahMu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...